torsdag 10 juni 2010

skottskador och vitlökssås

Känns underligt att jag inte har börjat jobba än. Är inte van vid att vara helt ledig, så det är en underlig men rätt skön känsla.

Igår.. ja vad säger man haha... Går till akutmottagningen för att möta upp Emelie när hon slutat jobba, runt 17. Där står det 4 polisbilar + 2 civil-polisbilar(HETA poliser). Sen så står det ett gäng på 10 män och ser ut att vänta. Ringer upp Emelie för att få veta vad som pågår, 2 skjutna vart det.. känns härligt att vara tillbaka i Malmö haha..
Under kvarten jag stod och väntade ramlade det in fler och fler män och precis innan vi gick fick jag det till 28 stycken, då kändes det verkligen som om det var dags att gå, tack och lov så kom Emelie då med.

Vi rör oss mot stan för att möta upp Mia och Lucas och när vi nått triangeln och väntar vid övergångsstället så far det förbi en bil och något exploderar över oss.. något vitt.. vad är det? JO, vitlökssås... bilen körde över en förpackning med vitlökssås.. jomenvisstserru! efter ett par kväljningar går vi in och köper våtservetter och gör vårt bästa för att få bort allt.. helt jävla disgusting!!! Och jag menar bara.. VEM händer sånt här.. BARA mig...!

Tillslut kom vi iallafall iväg och träffade Mia och Ludde. Lite sushi och chailatte på det, jomenjavisst! :)

Inga kommentarer: