onsdag 20 oktober 2010

Idioti

Eftersom jorden självklart roterar runt Facebook, så härstammar mitt inlägg lite därifrån.

Jag ryckte till när jag såg att en av mina vänner där gick med i eller "gillade" gruppen Sverigedemokraterna i riksdagen - Ja tack. Då det tidigare gått att ana vissa "främmande är farligt/alla ligister är ju faktiskt blattar" tendenser hos denna personen så var det inte större än att jag ryckte till och fnös till utav avsmak.

Jag fick sedan ett infall och bestämde mig för att gå in på denna gruppsidan och ta en närmre titt på vad för trams de diskuterade och tog upp... och VE OCH FASA!! då ser jag att ytterligare sex av mina vänner är med i/ "gillar" samma grupp. Utav dessa är tre stycken personer som jag verkligen hade högre tankar om. Visst får man rösta på vad man vill, men hur kan man vara så okunnig att man VILL rösta på ett främlingsfientligt parti fullt av i avsaknad av bättre ord rasistiska FJANTAR!

Känner en blandning av chock, avsky och sympati mot dessa. Inte för att jag "är så himla smart och bra" utan för att de sorgligt nog förmodligen röstade på ett parti består av fjantiga fjantar. Fjanteri är vad det är.

Inga kommentarer: