tisdag 30 november 2010

Orken tar slut

Jag är helt slut! C uppsatsen är mer eller mindre färdig, efter provventileringen imorgon så ska det bara fixas lite innan den riktiga opponeringen. Nervositeten tilltar mer och mer ju närmre vi kommer.

Är otroligt glad över att jag har fått skriva med Mary, vi har jobbat bra ihop och trots att båda kan ha starka åsikter så har vi lyckats möta varandra halvvägs.

Flytten ner till Malmö närmar sig och saker och ting har börjat falla på plats en efter en. Jag fick tjänsten jag ville ha på en förskola som verkar ha stor potential till utveckling. Den ligger i ett område med mycket variation och jag ser fram emot alla utmaningar som kan komma ur det.
Jag har jagat lägenhet ett tag nu och har mer eller mindre bestämt mig för att köpa lägenhet, trots att jag hade mina tvivel från början. Var på banken igår och lyckades charma till mig ett lånelöfte. Har hittat ett par lägenheter som verkar lovande och pappa hjälper till med att gå på visningar då han är på plats. Jag ska kontakta en besiktningsman som kollar igenom en av dem så snart som möjligt och ska om allt går väl eventuellt lägga ett bud.

Allt verkar alltså gå bra nu, men min energi börjar ta slut och jag känner mig mer och mer stressad varje dag. Jag måste få det mesta packat innan jul så att jag kan stanna och börja jobba tills jag åker upp för att hämta alla saker. Helgen då sakerna senast ska hämtas är också helgen jag tar examen. Stressen tar död på mig.

2 kommentarer:

Clinen sa...

Kul för dig kussen! Är verkligen glad för din skull. Önskar dig all lycka med din ljusa framtid! =)

Förstår att det är pressat och stressat just nu men du är trots allt en Svensson! Du fixar allt du vill. =) Kraaam!

Lotta sa...

Tack vad snällt!
Ja det är ju inte så mycket att göra åt :)