måndag 15 november 2010

Nervositet

Vilken helg, eller ja, lite mer än en helg var det iofs.
Tog mig ner till Malmö för att gå på så många arbetsintervjuer jag bara kunde. Helt galet stressigt och pirrigt men det kändes hur bra som helst på alla. Speciellt på en förskola kände jag mig riktigt inspirerad, kände samhörighet med den personal jag träffade och som jag, om jag lyckas få jobbet, ska arbeta med. Nu är jag iaf tillbaka i Örebro igen och skolverkligheten gör sig påmind, dags att skjuta nervositeten över huruvida de kommer ringa ifrån förskolan och ge mig bra eller dåliga besked och försöka sova så att jag kan vara pigg och alert imorgon när det åter är dags att skriva på c uppsatsen med underbaraste Mary!

Mitt "försöka somna" mantra kommer inatt att lyda "du får jobbet, du klarar det, du får jobbet, tro på dig själv" Vem behöver räkna får?

Inga kommentarer: