onsdag 28 oktober 2009

hund vs. katt

Sitter inne och pluggar idag igen.. med datorn i knät sitter jag och kladdar ner vad jag anser vara genusmedveten pedagogik.

Under tiden jag sitter här och försöker koncentrera mig kommer jag ungefär var tredje minut på villovägar inne på Facebook, hela befolkningens bloggar, blocket och så vidare.. Har länge tänkt på att skaffa hund och en dag som denna när solen skiner på de vackra höstlöven utomhus och luften är sådär livgivande frisk så önskar jag av hela mitt hjärta att jag hade en hund att dela det med, att ta ut i denna vackra natur som lyser av rött brunt och guld, underbara höstfärger!

Just när jag tänkte detta så tittade en katt in i mitt sovrum från mitt kök, jag har ju haft en av dörrarna öppen. Efter att jag kommit över hur söt denna okända katt var schasade jag ut den lite försiktigt, stängde dörren och önskade att jag hade en hund som kunde jaga bort katterna innan de kom in i lägenheten, tänk att kunna ha dörren öppen när det är vackert väder utan att ha lägenheten full av Örebros alla katter. I regel tycker jag om katter med men alla ursäkter till att skaffa hund trumfar den allmänna djurkärleken.

Dags att ta en ny runda och leta efter omplaceringshundar!

Inga kommentarer: