torsdag 28 januari 2010

anti klimax

Var och träffade läkaren på vårdcentralen idag, tänkte få lite råd, hjälp och stöd. Samt en remiss för konsultation på USÖ. Hon sa att hon kunde skicka en remiss och höra men att det inte var troligt då jag låg lite under det rekommenderade BMI:t och ej hade några viktrelaterade sjukdomar..

Då tänkte jag, vore det inte trevligt att göra något innan jag åker på sådana sjukdomar? Att tänka lite förebyggande? Sen att jag bara är ca 8 kg från det rekommenderade BMI:t verkade inte heller existera i hennes tankeprocess.

Gick därifrån och kände mig lurad, snuvad på hopp om en trevligare framtid. Gick dit och var realistisk om att det kanske inte skulle gå vägen men jag hade väl hoppats på lite mer, "jag kan se vad jag kan göra för att hjälpa dig", " Jag förstår att det kan kännas jobbigt att inte känna sig bekväm i sin egen kropp", "det måste ha tagit mycket av dig att våga be om hjälp" osv.. lite stöd och omtanke helt enkelt.. men nehe..


Nu känner jag mig inte helt på topp så nu stänger jag ut omvärlden en liten stund.

1 kommentar:

bea sa...

Blir riktigt ledsen för din skull lotta. Förstår att du inte svarade förut. Jag finns här, när och om du vill prata. Love you