fredag 15 januari 2010

rimfrost och träningstankar

Vintern är i full fart i Örebro, precis allting är vitt och det är så otroligt vackert att jag blir hänförd varje morgon när jag tittar ut. Samma sak hände igår kväll när jag mötte upp Maja innan vi begav oss till Frika för lite pre-party. Efter allt mitt babblande om hur galet vackra träden m.m. var kontrar Maja med en suck och "det är bara rimfrost".. Jaha.. Det kan vara för att jag är van vid vintrarna i Malmö och det eviga slasket, men "bara rimfrost" är något av det vackraste som finns!

Befinner mig lite mellan kurser nu och det känns lite underligt att inte vara i full gång med något skolarbete eller med huvudet djupt nere i en bok. Antingen så skulle jag kunna läsa lite i förväg ikväll för att somna eller läsa klart den skönlitterära boken jag påbörjade sist det var lite lugnare.. Kan ju gissa vilket det blir! :)

På tal om inget annat så blir det imorgon ett nytt försök till att ta sig till gymmet, den dåliga självkänslan till trots. Rullat runt lite på Pilates bollen här hemma men det känns som om jag behöver något ordentligare för att i alla fall göra ett försök till att komma i form och må lite bättre.. så imorgon.. Gymmet. Skulle vilja gå på lite pass men så långt har vi inte kommit med självkänslan än, jobbar på det.

2 kommentarer:

Clinen sa...

Själv började jag på Friskis & Svettis igår =) Det var sjukt jobbigt i början då jag, precis som du, inte har ett uns självkänsla och man känner sig som ett fån men det gick bra när jag väl kom in i det!

Både rolig och bra motionsform! Kram /Kussen

Bea sa...

Har saknat ditt bloggande! Håller med dig om att det är galet vackert ute. Förstår att det känns jobbigt att gå till gymmet. Du får intala dig själv att du SKA. Promenader är alltid bra om det känns jobbigt att gymma. Ett annat färslag är att gymma när det inte är så många där, typ tidigt på morgonen. Love you girl.