måndag 25 januari 2010

projektet påbörjas

Efter en underbart mysig helg bestående av bio, fia med knuff och vin med vänner så bestämde jag mig för att det var dags att starta upp stickningsprojektet! Jag drog med mig söta Bea till "garnaffären" och införskaffade alla nödvändigheter, då var det dags att lära sig sticka igen!



Samlar mod för att påbörja projektet, hur ska det gå?


Det började förvånansvärt bra och jag var lite skeptisk till hur länge jag skulle klara av det, men efter att ha stickat en bra bit (mycket mer än på bilden) så började jag slappna av och lite till min förmåga.. INTE smart, tjoff så tappade jag en maska och fick ett totalt nervsammanbrott toppat av lite tuppjuck(som mina söta Örebroare uttrycker det). Googlade fram instruktioner, lekte Mcgyver och använde en hårnål istället för en virknål och lyckades rädda situationen!

Förvandlingen till tant har börjat, nu fattas bara pelargonen..

1 kommentar:

bea sa...

förväntar mig en babytröja sen haha du kommer få sticka livet ut ;)