torsdag 9 oktober 2008

atomer, molekyler, planeter & universum!

Rubriken på detta inlägget är ungefär vad denna delkursen handlar om. Inget jag är speciellt bra på, men jag tror att det kommr gå bra om jag bara hittar logiken i det hela!
Vi gick igenom lite av vad vi gjort på skapande delen av utbildningen idag när jag fick veta att de betyg vi har i skapande verksamheten influerar de betyg vi har i den naturvetenskapliga delen ? Vi har ett par i klassen som är rätt konstnärliga av sig och väldigt duktiga på allt som innefattar en penna och/eller en pensel. Jag unnar dem verkligen bra betyg men samtidigt är jag rädd för att det blir som en talangjakt, som leder till favorisering.. vilket det i viss mån redan gjort!

Ibland känns det som om vissa lärare borde gå om PDIA kursen och se lite mer kritiskt på sitt sätt att lära ut, ge kritik osv..

Gick in på sj.se idag och skulle boka biljett hem till Malmö och tillbaka mellan den 15/10 - 19/10. Efter några minuters tittande påmindes jag om att det är totalt värdelöst, SJ behöver konkurrens! priserna är så otroligt höga att folk tar flyget istället. inte det mest miljövänliga alternativet, men jämfört med SJ så kanske det är det mest plånboksvänliga!

Nu ligger jag i sängen med datorn i knät och har bestämt mig för att sova, har tvingat mig själv till att läsa ett par sidor i ett häfte vi har som råkar vara något av det tråkigaste jag någonsin läst, så nu börjar jag bli dåsig och ger upp för kvällen, måste ju vara pigg imorgon, föreläsning och lektion imorgon.. (vem älskar inte heldagar)!! Sen är det utlovad utgång med Maja på kvällen, hoppas att fler har mod och hjärta nog att göra oss sällskap!

Sov gott!

Inga kommentarer: