tisdag 7 oktober 2008

nya delkurser och gamla vänner..

Nu har den nya delkursen startat, tror den kan bli rätt intressant det är vad jag hoppas iallafall. Det blir med lektioner och föreläsningar än "mulle uppdrag" vilket ska bli otroligt skönt! Delkursen handlar mycket om universum, planeter, stjärnor osv. spännande ?
Håller på för fullt att skriva ut lite text som ska läsas ikväll, ingen skönlitteratur här inte, haha.

Tvätten är äntligen fixad, var på tiden att jag tog mig i kragen och ordnade lite rena kläder. Belöningen är väl just det med, och nytvättade sängkläder som måste vara något av det skönaste som finns. Nu är det bara resten av lägenheten som ska fixas, tar lite disk ikväll och dammsugning osv imorgon.. Fattar inte varför jag bloggar egentligen, inte så att jag har en speciellt spännande vardag, men antar att det blir en bra mental genomgång av dagarna så den är nog mest till för min egen skull men ni är väldans välkomna att plåga er igenom den!

Det blir eventuellt till att åka ner till Malmö om ca en vecka, om det blir av så åker jag nog ner kvällen på onsdagen den 22/10 och beger mig tillbaka till Örebro den 26/10. Det ska bli skönt att hinna träffa alla lite innan jul, jag hoppas att vi inte har mycket i skolan så jag kommer lämna någon i sticket, men det borde ordna sig ändå tror jag! Det är inte så att jag kan åka hem och hälsa på varje helg som de flesta andra i klassen kan, utan jag får passa på när jag får en sånn här chans.. så det blir nog så att jag åker i vilket fall som helst. får koppla på själviskheten lite för jag saknar min familj,hund och mina gamla vänner fast det inte var så himla längesen, och jag känner att jag behöver lite familjetid just nu!

SÅ.. då ska jag fixa lite lunchlåda till imorgon och diska en del. sen blir det pluggande och sovande!

Inga kommentarer: