fredag 5 december 2008

börjar det ljusna ?

Ja inte vädert iallafall, fortfarande slask och rusk ute men tror jag kan leva med det ett tag.

För det verkar som om andra saker börjar ordna sig nu.. Fick rätt på problemen med folktandvården, de var väldigt hjälpsamma och allt ordnade sig väldigt snabbt. pengar tillbaka!

Den "vetenskapliga artikeln" jag ska skriva om min VFU period har jag haft väldiga problem med, inte haft någon motivation alls och har inte kunnat komma på ett endaste ord att skriva, men nu verkar det som om spärren börjar släppa, har ju inte skrivit klart den på långa vägar men jag har börjat ordentligt och det brukar ju vara början som är svårast.. så är det för mig iallafall, jag får galet mycket ångest och tvivlar på mig själv.. men änsålänge så har jagv lyckats iallafall, man ska ju inte "ropa hej" men det känns bra just nu.

Inom andra fält är mitt huvud fortfarande fullt med självtvivel och på mnga sätt så mår jag inte alls bra men det hoppas jag att jag lyckas ändra det med någongång.. annars blir det ett tråkigt liv, jag måste lyckas ta tag i saken och göra så att jag kan må bra med den jag är både in och utvändigt, är nog ett tag kvar men forhoppningsvis så går det tillslut.
Jag försöker iallafall göra något åt det som min kära svägerska säger. Jag gick ju på vatten aerobics för guds skull och ni som verkligen känner mig vet hur svårt det var för mig att ta på mig bikini och visa vad jag skämms över för en massa folk.

Har väl varit med om en del tråkiga saker men i vår tid är det väl inte många som inte har det, men jag lever iallafall och jag har en underbar familj och är omringad av människor och vänner som bryr sig. Jag tog mig ut gymnasiet och läser nu på universitetet för att bli det jag vill bli, jag gör något åt situationen, jag sitter inte bara på mitt feta arsle och tycker synd om mig själv (även om det finns dagar jag kan göra just det så rycker jag upp mig tillslut)
Jag tar tag i livet och skyller inte bara på andra människor för mitt misslyckande, jag tar ansvar för felen jag gjort och jag tycker att jag är en bra människa!

Inga kommentarer: