onsdag 10 december 2008

sjuk, sjuk, sjuk...

Har varit sjuk ett tag nu men ändå kunnat ta mig till praktiken och jobbat på men nu är min energi slut och jag har bara blivit sjukare. Idag är andra dagen jag sjukat mig men imorgon får jag hitta lite energi för fredag är ju faktiskt sista dagen på praktiken och det skulle kännas dåligt om jag missade de två sista dagarna, så det får helt enkelt gå!
Jag ligger iofs inte bara i soffan och snörvlar utan har fått lite skrivande gjort på arbetet, som förhoppningsvis blir bra fast jag känner mig lite sådär halvdöd.

Hursomhelst, julen närmar sig och snart ska jag bege mig ner till skåne igen, är så mysigt varje gång. Man får träffa familj och vänner och gå tillbaka i tiden på ett sätt som känns rätt bra och tryggt. Fast sen är det alltid lika skönt att komma hem upp hit igen, till sin egen lägenhet och alla nya vänner jag haft turen att träffa.

På nyår har jag inga speciella planer än, det blir första nyåret som singel på flera år och det känns ganska konstigt att inte ha något planerat men det kanske är en bra sak vad vet jag !? Efter nyår ska jag iallafall börja på Cambridge igen, jag har låtit min kropp förfalla tillräckligt länge nu så nu blir det dags att ta tag i saker och ting, och denna gången ska det skötas ordentligt så den vikten jag blir av med ska STANNA borta! Det är rätt dyrt och kostar ca 500 kr per vecka, men jag har prövat det innan och det fungerar verkligen, och när jag förlorat den största vikten så blir jag mer motiverad till att hålla den borta och träna osv.
Sen så får jag ju inte äta eller dricka något annat än det heller så det kommer spara in på en del, inget drickande, ingen mat överhuvudtaget, inte ens tuggummi elelr annan dricka än te kaffe eller vatten..

Så får det bli, ciao

Inga kommentarer: