tisdag 16 december 2008

slashasar och ny version av "the naked man"

Sitter och kämpar med arbetet och känner bara hur jag saknar att jobba. Det är en helt annan känsla att komma hem från ett jobbän från skolan. Efter jobbet kan man sätta sig ner och ta det lugn en stund, mer eller mindre stänga av hjärnan för ett tag.. men nu när man går i skolan går den på högvarv så gott som hela tiden!

Sen är det ju vissa som har den avstängd så gott som hela tiden. Missförstå mig inte nu det finns många arbetslösa som verkligen kämpar för att få jobb, sen finns det dem som mer eller mindre är nöjda med livet de har, att gå hemma eller dra runt.. de kollar in på arbetsförmedlingen då o då och förväntar sig att bli servade, det är NI som ska ha jobben, personalen där har redan jobb, sök lite själv vettja! Tror många är för kräsna när det kommer till jobb med.. visst ska man trivas med sig jobb men räkningar och nöjen betalar sig inte själv. Man dör inte av att ta ett vanligt hederligt skitjobb ett litet tag tills man hittar något bättre, utan tvärtom. ännu en sak att skriva in på sitt CV.

--------------------------------------------------------------------------------

Idag när jag skulle till biblioteket och skriva lite, rätt bra ställe att sitta och plugga, så såg jag på nedersta våningen på bilbergska huset (på örebro universitet) hur de hade satt upp två stycken stora tavlor föreställande en naken mans kropp, NAKEN och ocensurerad, en naken, överviktig till synes medelålders hårig manskropp..
Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka. Kanske ses som en bra studiemiljö att sitta och plugga med en penis framför ansiktet.. ?

Inga kommentarer: