tisdag 6 januari 2009

Jul, nyår och nyårslöften!

Nu har ännu ett år gått och ännu en jul är firad. Var hemma i skåne över julen och bodde lite blandat hos farmor i Malmö och hos Pappa och Marianne i Löddeköpinge. Det har varit skönt att släppa taget om lite ansvar för ett tag, för varje gång man kommer hem så blir man mest omhändertagen och har tid att njuta.

Julen var härlig, det var lugn och med riktig mys stämning! Vann inte ett skit på julklappsspelet men lika glad är jag för det! Fick en massa fina julklappar och alla verkade nöjda med vad dem fick, eller så ljög dem väldigt bra! ;)

Nyår firades hemma hos Mia med en del nytt folk och det är ju alltid trevligt att träffa nya människor. Första nyåret som singel nu på ett tag så det var en omställning, men kändes bättre än väntat!
Ny är det ju 2009, ett nytt år och det enda nyårslöftet jag gav mig själv var att göra mitt bästa när det kommer till vikten, kanske har alla misslyckanden berott på att jag la för stor press på mig själv och när det itne gick precis som det skulle gav man upp, slut med det nu. Ska börja tro lite mer på mig själv och bara göra mitt bästa helt enkelt! Samma gäller skolan, ska försöka sluta skjuta upp saker och få dem gjorda istället! Håll tummarna för mig!

Nu är man tillbaka i Örebro iallafall, i sin egen lägenhet, det känns otroligt bra! För trots att man blev omhändertagen bra hos familjen över lovet så känner man sig som ett barn då igen, man blir väl lite behandlad som det. Men nu är det ju dags att växa upp, ta hand om sig själv, betala sina räkningar, sköta om sitt eget hushåll och sig själv. och DET är en helt otrolig känsla!

på tal om hushåll, tvättrummet ropar!

Inga kommentarer: