måndag 12 januari 2009

Tentaplugg och "tuggkrav"

Idag har varit en sånn dag, skolan har gått bra men det kändes rätt segt och smått onödigt..Lyckades hålla mig positiv hela dagen iallafall, för det har jag sagt att jag ska försöka bli bättre på :) Fick till och med i mig måltidsersättningen, trots vissa klumpproblem..

Sitter hemma och försöker få in allt som ska in i huvudet till tentan på torsdag,och känner att jag börjar sakna tuggandet, tuggar alltid tuggummi eller liknande när jag pluggar annars så det här blir verkligen ett test, speciellt när det är dags för själva tentan.. att inte ha tuggummi eller så som hindrar mig från att psyka ut mig själv totalt blir verkligen en utmaning, men förmodligen en väldigt nyttig sådan. Kommer på mig själv med att bli sugen på andra saker med, varm mat i allmänhet, men har beställt hem cambridgesoppor så förhoppningsvis hjälper det mot just det suget. Sen för en stund sen pausade jag vid tvn lite och så var det någon på tv som satt och åt chips och dippa, som jag inte brukar äta så mkt annars och aldrig köpa hem själv. kanske beror det just på konsistensen? eller det salta, kanske salt abstinens ? haha ne inte vet jag, men jag förtränger det och fortsätter med mina shakes och allt jävla vatten som jag måste dricka varje dag, minst 3 liter, finner det att vara en stor utmaning!

Vattenvikten har försvunnit nu så blivit av med mellan 2-3 kg redan nu den fjärde dagen, men det är en diet och ingen magi så processen kommer ju ta sin tid och jag ska inte hålla på med måltidsersättningar hela tiden, utan sen blir det viktväktarna igen, så att jag en gång för alla kan hålla mig nere i vikt och sluta pendla upp och ner.

Inga kommentarer: