onsdag 15 april 2009

Göra en checklista..?

Jag tror jag måste börja göra någon form av checklistor för att effektivisera (ett ord..?) mitt liv/mina dagar lite, ett sätt att få saker och ting gjorda alltså! ex. "läs s.-- till s.---", "putsa fönsterna" osv..

Men nu har jag iallafall blivit klar med mina "kurssökningar" till nästa termin, det känns så långt borta, kanske därför det blev uppskjutet till sista dagen. Det blev lite olika kurser, jag har tre som jag hoppas på men ifall någon av dem skulle ställas in så tog jag fyra extra, bra att vara på den säkra sidan. Det blev bland annat; "genus i skolan", "Pedagogik B, de yngre barnens lek, kommunikation och lärande", "Sagans förtrollande värld", "Rytmik 1" och "Bild för lärare"..De tre första hoppas jag på iallafall..

Varit singel i mer än ett år nu och det känns faktiskt helt okej, exet tyckte inte vi skulle prata alls mer för ett tag sedan, vilket som var synd för att jag gärna velat ha kvar vänskapen, men respekterade det och hade inte hört från honom på en evighet, tagit bort honom från msn, telefon osv.. så helt plötsligt för ca en vecka sedan så skriver han på msn o frågade lite kort om jag ska ha tillbaka vissa saker jag glömt där och efter jag svarat så var det det.. inte ett ord till. Det känns tråkigt men vi kör väl på det då..(måste lära mig att släppa taget om folk!)

Det är inte så mycket som händer i mitt liv nu känner jag.. lite skolångest och liknande mest.. tentan närmar sig och ångesten växer, samma som vanligt. Den andra delen av denna kursen som P-O håller i verkar intressant, litteraturen är 100 gånger bättre och jag verkar till och med förstå vad det pratas om! Den ni!

Nej som sagt, det händer inte så mycket så det var väl allt för mig, tänkte bara skriva ner ett sött litet exempel vår lärare gav oss på något barn kan säga (kommer inte ihåg varför eller sammanhanget men jag tyckte det var sött).

"M heter pappa, han är som alla andra pappor. Ganska dum, men snäll"

Inga kommentarer: