måndag 27 april 2009

Måndag

Måndag igen, en helt ny vecka som började relativt bra. Hade föreläsning ett par timmar innan jag och Maja cyklade till stan, åt lunch, pratade om valborg med längtan! Jag gick för att boka klipptid och det visade sig att hon hade en tid direkt så jag vinkade hejdå till Maja och slog mig ner.. Vilket flyt! eller..?

Ett par timmar senare går jag ifrån frisören med nyklipt, nyfärgat hår och fixade ögonbryn.. Men när jag sa "brun men inte för mörk eftersom jag har pigment likt en albino" så hörde frisörskan "mörkt, mörkt" need less to say, jag kom hem och funderade över om jag hade någon blekningsprodukt hemma.. men student som man är så var man inte förberedd!

Ett av skälen till att jag blev så glad över att jag fick klipptid så snabbt var att valborg närmar sig och man ville se lite fin ut. Trots att håret blev katastrof behöver jag inte oroa mig att bli hånad på valborg, då vi idag fick våran hemtenta till den 4 maj. Efter varje fråga har allas våran valborgs Grinch P-O skrivit hur många sidor han vill att svaret skall vara.. efter att ha räknat lite kommer vi fram till att minimum sidantal skall vara 18, ARTON sidor, på en halv 7,5 kurs.. ! helt allvarligt? I perspektiv så ligger en C uppsats på ca 30 sidor.. !

Ny blir det årtiondets längsta dusch för att rensa huvudet och förhoppningsvis tvätta ur lite av färgen ur håret.. Miljön bortprioriteras när ångesten över hemtentan kryper närmre!

Hoppet om en bekymmersfri valborg försvann snabbt.. Tack P-O, lärarn som stal valborg!

Inga kommentarer: