måndag 13 april 2009

Påsk!

Nästan alla runt om mig åkte hem till sina familjer och hade det mysigt i påsk. Jag måste säga att jag själv ville göra detsamma, bara få åka ner och ta det lugnt lite (Speciellt nu när kursen går åt helvete). Det hade varit mysigt att umgås med Pappa och Farmor lite under påskhelgen, speciellt eftersom farmor fyllde år den 10 april. Men från min sida blev det bara ett grattande över telefon och så ska presenten skickas ner via post, bättre sent än aldrig. Jag har faktiskt köpt en present redan men de hade inte den storleken på kuvert jag behövde för att skicka ner den.

Vi brukar väl inte riktigt fira påsk hemma hos oss och det var många år sedan vi körde med påskägg, men det är ändå speciellt och skönt att få umgås med familjen lite då och då.. men men jag får nog ta och hejda mig till sommarn.

Hursomhelst! Jag och Emelie valde att göra det bästa av situationen! Ingen av oss kunde åka ner till Skåne över påsken så hon kom ner från västerås till mig i örebro istället, så hade vi en lugn och skön påskhelg med grillning, solning och biobesök! Sötnosen hade med sig ett påskägg med nötter och naturgodis till mig som vi satt och smaskade på under kvällens/kvällarnas gång. Vi bestämde oss för att på lördagen gå och se på bio och vi valde "Marley och jag".. Jag väntade mig en lättsam komedi, vilket det också var mestadels av tiden.. men sen på slutet så blev det sorgset.. mycket sorgset och jag måste tyvärr säga att jag inte kunde hindra tårarna som forsade likt vattenfall ner för mina kinder.. SÅ.. Crying in public, DONE!

Inga kommentarer: