torsdag 26 mars 2009

avbrott..

Ja det verkar ha blivit ett litet avbrott i bloggskrivandet, kanske för att jag inte riktigt orkat eller för att det inte funnit så mycket att skriva om?

Hursomhelst, den 19/3 åkte jag ner till Skåne för att hämta upp Malou (familjehunden) till Örebro, pappa och resterande skånefamilj ska bege sig till Puerto rico på en liten semester så tills de kommer tillbaka den 4/4 så ska lilla malle bo hos mig. Skånebesöket var mycket trevligt trots att det var så väldigt kort, hann träffa en barndomsvän och hennes lilla bebis som var otroligt fin! Kände riktigt hur avundsjukan bubblade upp, det är ju mitt liv haha.. mitt fina hus, min hund, min bebis osv! (om nåågra år kanske).

Som sagt så var skånebesöket mycket trevligt. resan ner däremot var inte den bästa.. det var en massa strul med tågen och det slutade med att jag blev 2 timmar försenad.. TACK SJ och tåg i bergslagen!! verkligen.. tack! det är ju iofs inte första gången det blir strul och jag tvivlar starkt på att det blir den sista! Tågresan upp till örebro igen med hunden i släptåg gick däremot mycket bättre och kan stolt säga att hon var den mest väluppfostrade hunden i hundkupén!

Väl uppe så gick det också bra, söta malle kom snabbt tillrätta och har nu mer eller mindre ockuperat min soffa. men men den är ju till för att användas ? Igår var vi hemma hos bea och hälsade på lite men det blev inte ett långlivat besök då jag kände mig krasslig, vilket senare visade sig som en stund hulkande över toaletten.. magsjuka? eller ngt jag ätit?

Idag kom Maja och Frika hit så fixade vi sista finliret på examinationen och imorgon är det dags för redovisning.. ser inte fram emot det. Avskyr att redovisa, jag blir så sjukt nervös och låter som en idiot som inte vet vad jag pratar om, trots att jag i de flesta fall faktiskt är rätt så välinformerad.. men men wish me luck!

Inga kommentarer: