söndag 28 februari 2010

Dammråtts rock

Åh vilken mysig helg jag har haft, inte så att massa helt otroliga saker har hänt men det känns bra! Bea drog in mig till biblioteket för lite pluggande sen belönade vi oss själva lite på Jensens. Fynda scarfs på rean med, det gjorde inte dagen sämre. Idag var det lite lunch i stan med namnsdagsgrisen Mary, wunderbar, då köptes ett par fina sagoböcker att hämta undervisnings inspiration från senare, lite Elsa Beskow, Så gör prinsessor och Riddar- Rakel. Lite inspirerad från Genuskursen, jovisst!

Det här med städningen går ju sådär.. måste dammsuga men såfort jag stökat undan allt så att det ska gå och dammsuga försvinner all lust.. Idag var det inget undantag. Köket är skrubbat och tokrent men dammråttorna lever loppan på golvet, tror jag unnar dem det idag, det är ju trots allt söndag? Imorgon ska det tvättas, då låter det ändå som om det skulle passa bra att dammsuga med... Den ursäkten kör vi på idag iallafall.

Tulpaner är inköpta och nu låtsas jag att det är vår tills det blir det!

Inga kommentarer: