onsdag 10 februari 2010

Transkriberingar

Sitter i Löddeköpinge hos pappa, har haft en trevlig kväll men nu är det slut på det roliga, ska sätta igång med skolarbetet igen. Transkribering är lätt ingen favorit kan jag säga nu. Herremingud vilken tid och koncentration det tar!

Tog en liten paus innan idag och åkte in till stan, får ju passa på lite nu när jag ändå är nere i Malmö. Gick runt lite själv faktiskt, det är en sak jag kan tycka är underskattat, att vandra runt ensam på stan, man får mycket gjort och kan gå helt i sin egen värld ett tag. Fick inhandlat Mia's som vanligt försenade födelsedagspresent, så den ska hon nog få nu på fredag när vi ses.

Nej nu ska jag transkribera klart... och försöka koppla ihop arbetet med den obligatoriska kurslitteraturen, något som visat sig vara lättare sagt än gjort.

Jag avslutar med ett litet citat farmor klämde till med när hon funderade över 30 års present åt kusinens man.

"Det är så tråkigt att han varken röker, snusar eller super" /Farmor Svensson

Så Carolin, det är bara att få honom att börja

1 kommentar:

Clinen sa...

Han dricker faktiskt öl lite då och då men det är oftast bara en och endast för att det gott att mysa med i soffan. :P /C