söndag 14 februari 2010

Karma ?

Kollade runt lite på facebook och spionerade runt på folk som jag gick på högstadiet med.
Jag är ju lite lönnfet och var mullig även då, och som de flesta som inte passade in i normen så fick jag utstå lite kommentarer på grund av det.

Jag fick iallafall för mig att titta lite närmre på de som var snabba med kommentarer, ni vet dem på skolan som var så himla coola! Och jag måste erkänna att jag mådde bra när jag såg att de var kvar i hålan där jag lämnade dem. Det är absolut ingenting fel med att bo kvar i svedala, jag menar mer mentalt, bytt ut moppen mot en EPA eller en gammal volvo och hänger vid Mcdonalds istället för vid sporthallen.

Och lustigt nog så är samma personer som kanske kom med tjockis kommentarer till mig större än vad jag var då. Man kanske ska börja tro på karma ändå.

Nu kanske jag låter lite som om jag tycker jag är bättre än dem, vilket jag säkert inte är på många sätt. Jag må vara osäker på mig själv och ha riktigt taskigt självförtroende, men jag mår inte så dåligt att jag skulle vilja trycka ner någon annan för att må bättre... Kanske lite i detta fallet men inte annars.

Inga kommentarer: