måndag 8 februari 2010

Underbaraste lilla puffen

Efter mycket strul och förseningar så kom jag tillslut ner till Malmö, ett antal timmar för sent.
Hade turen att träffa trevliga, intressanta och pratglada människor på tåget och lärde mig en massa nytt om Geografi, Scouterna och P1 kulturradio. Inte illa det!

Skönt att vara nere i Malmö ett tag och samla lite krafter trots att jag måste plugga satan undertiden jag är här. Men lite nöje går det alltid att klämma in mellan studietillfällena. Fick umgås lite med fina Jessica och Alex, aldrig fel! Energin blev påfylld med skratt, grumliga drinkar snöiga vägar och hala trappor.

Har äntligen fått träffa underbara Mia och när chocken lagt sig över hur stor och fin magen var så fick jag klämt ordentligt på hennes fina bebis(x2) mage, och de små pyrena måste ha känt på sig att jag var lite ledsen över att jag kommer missa så mycket av deras mag-tillväxt så jag fick en liten puff så att jag skulle må bättre. Världens underbaraste lilla puff fick jag känna! Precis vad som behövdes för att göra 2010 till ett alldeles underbart år!

Nu tack vare mia kan jag sitta här hos farmor och plugga(såfort jag skrivit klart här iallafall) Så den här fältstudien ska nog inte bli helt omöjlig att göra trots allt, får fin fin hjälp och en massa tips från jobb med!

2 kommentarer:

bea sa...

åh vad mysigt att läsa om det.. Då kan du åka tillbaka nöjd till örebro. När kommer du hem förresten?? Puss

Lotta sa...

Jag kommer hem till Örebro på måndag, om det inte blir en massa strul med tågen igen så bör jag hinna till tecken kursen :)