lördag 23 maj 2009

Känn pepp!

Nu sitter man här på en halvmulen dag och bloggar, mest för att alternativet är att sätta igång ordentligt med att skriva slutuppgiften på sista kursen innan sommarn, det är egentligen en rätt intressant uppgift och förmodligen rätt så lärorik, men som vanligt så är det här med att sätta igång som försvårar saken.

Vi ska behandla två frågeställningar:
Vilka teoretiska grundantaganden och didaktiska utgångspunkter vill du beakta och utgå ifrån i din tal-, läs- och skrivundervisning? Hur skulle du utifrån dessa utgångspunkter vilja utforma arbetet med barns tal- och skriftspråksutveckling i den verksamthet du är inriktad mot (i mitt fall förskoleklass) i syfte att skapa en för alla barn gynnsam och stimulerande språk- och lärandemiljö? (omfattning på 5 - 7 sidor)

Tänkte att jag skulle testa att göra en liten mindmap att utgå ifrån, organisera arbetet lite!

Igår var skrivandet inte alls närvarande i tankarna, jag och Maja tog en liten tur till ikea, jag glömde hälften av vad jag nu skulle köpa men kom iallafall hem med lite nya sängkläder, alltid bra. Senare på kvällen kom Maja hit och såg på Grease och lite ultimate fighting haha och drack en grogg eller två, mycket trevligt!

Nej nu blir det till att ta tag i saker och ting och mindmap:a på!

Inga kommentarer: