söndag 3 maj 2009

Söndag kväll

Det är söndag kväll och jag är äntligen klar med min hemtenta, förhoppningsvis lever den upp till P-O's förväntningar och jag slipper allt för stora kompletteringar. håll tummarna för mig så att jag kan slippa stressa över den nu när nästa, sista innan sommarn, kurs sätter igång imorgon!

Idag har jag suttit lite och kollat på gamla familjefilmer sedan vi var små. Pappa lämnade in dem och fick dem överförda till dvd format istället för VHS och nu har joakim skickat över det till mig så att jag kan bränna ut dem. Hursomhelst så har jag suttit och tittat på dem lite till och från idag och det var underbart att se och höra, uppleva, alla dessa minnen igen. Röster och ansikten som för år sedan försvann ur ens liv. Gråten och skrattet har bytt av varandra ganska flitigt denna dag då jag har gått från att skratta högt till att gråta som ett litet barn.. Jag tror det är nyttigt att se tillbaka ibland, även på det som får en sorgsen.. men det är också viktigt att inte fastna i det förflutna och istället gå vidare med nuet.

Inga kommentarer: