söndag 31 maj 2009

Söndag

Idag är det Mors dag, fruktade det lite först för det brukar vara rätt jobbigt men för tillfället är det rätt lugnt. Man blir lite extra sorgsen varje gång någon nämner det men jag mår mycket bättre än vad jag gjorde förra året, skönt. Saknar henne såklart alltid

Det är underbart väder ute och jag har suttit och pluggat i väntan på att solen ska nå trädgården så att jag kan ligga där och sola idag med. Har förberett lite genom att klippa gräset, det behövdes verkligen! Om 8 dagar så åker jag ner till Skåne för att tillbringa sommaren där, har lite blandade känslor. Det ska bli underbart att få umgås med familj och vänner där nere för det är något jag saknar otroligt mycket när jag är här uppe resten av året, går ju inte att åka ner hur som helst, mycket tackvare SJ, DYRT! Samtidigt så kommer jag sakna livet här uppe i Örebro som jag har kommit att tycka om. Alla vänner här uppe kommer bli saknade och inte minst min egen lägenhet då jag i sommar kommer att pendla mellan farmor och pappa. Leva ur sin resväska en hel sommar är inget jag rekommenderar..

Hursomhelst.. nu har jag inte så himla mycket kvar på mitt arbete, det sista innan sommaren, så ska skriva en liten stund till sen får det räcka för ett tag för sen ska jag ut i trädgården, för nu ser jag hur solen tar sig inåt över min fina lilla uteplats.

Grattis på Mors dag alla mammor där ute.

Inga kommentarer: