torsdag 14 maj 2009

Torsdag

Det är torsdag och idag lämnades den andra av tre skriftliga uppgifter in på den sista kursen denna terminen, skönt att märka hur sommarn närmar sig allt snabbare! Det är en rätt bra kurs.. rätt mycket att läsa iofs men det borde gå, har fått in den rätta "skummläsningsmetoden" nu ju!

När det kommer till bloggar och sådant så finns det ett par jag följer mer eller mindre religiöst, de läses (minst) en gång om dagen! Man kan ju tycka att det är sjukt töntigt och kanske omoget, men jag tycker jag sköter mig rätt bra på mogenhets skalan annars så jag ser det som min rättighet att vara en bloggjunkie då och då. Vad ni sedan tycker om saken är ju upp till er

När jag ändå är inne på mogenhet och så så kommer jag att tänka på hur sjukt många som fått barn den senaste tiden. Ibland får det mig att känna mig lite smått stressad.. Jag hade en plan! Jag skulle bli klar i gymnasiet (check), ta ett sabbats år och jobba (check), skaffa mig en ordentlig utbildning inom det jag ville jobba med (håller jag på med), jobba i ett år eller mer och SEDAN skaffa barn, förutsatt att man träffat någon man vill ha barn med då såklart.. Det känns som väldigt många skaffat barn rätt tidigt, och i vissa fall märker man hur planen spruckit.
I andra fall så märker man hur vissa personer verkligen har varit redo för det, hur deras liv fallit på plats, hus, hund, karl, barn, bil, jobb osv... Det är lite mer det där jag avundas, inte så mycket de "white trash" människorna som bara verkar ha slumpat ut ett barn här eller där.

Trots att jag kan bli stressad av att alla andra verkar skaffa barn så vet jag ändå att jag är nöjd utan just nu, jag trivs med min plan och änsålänge så är jag bestämd att hålla fast vid den!

I skolan idag satt jag och V i klassen och pratade om facebook och alla bilder som läggs upp, varken hon eller jag är så himla entusiastiska över alla barn bilder som läggs upp. Till viss del har vi inget emot det, det är väl klart att man vill visa upp sina älsklingar.. men vissa saker är väl privata? Jag har inget emot folk som ammar sina barn ute eller så, tycker det är naturligt och en fin "gest" egentligen.. men att man tar bilder på det för att lägga ut på facebook eller bloggar kan jag inte ens börja att förstå. Samma med bilder på när man byter blöjor eller badar sina barn, dels för alla sjuka människor som finns i världen och dels för barnens skull. Bilder som läggs upp på internet finns det aldrig någon garanti för att de försvinner.. Tänk långsiktigt!

Inga kommentarer: