måndag 11 maj 2009

Weekend i huvudstaden

Jag och Mia fick för oss att åka till stockholm över helgen, tyvärr kunde inte lelle följa med men det får bli en ny tur till huvudstaden snart tycker jag!
Vi tog in på Hostel i två nätter och utforskade storstaden! Hade en jätte trevlig helg och det var roligt att få träffa min bror och mia lite eftersom det var ett bra tag sedan sist!

Vi bodde centralt bara ett "stenkast" från slottet, promenerade runt och utforskade och tog både tunnelbana och tvärbana :) Gick förvånansvärt bra, trots min haltande pirat gångstil (vad hände!?)


Jag anlände först och hittade förvånandsvärt snabbt till vårt Hostel som låg på skeppsbron 22, mycket centralt och fint. Hade till och med utsikt över vattnet om man hängde sig ut från fönstert en aning!


Rummet var helt okej och vi hade turen att ha en eget badrum, men jag kan ju berätta att bilderna som låg ute på besthostel.se inte riktigt stämmer överens med hur vårt rum såg ut :P


När Jag hämtat Mia och vi mött upp med hennes homie, Joachim (?) så begav vi oss till Kohphangan (?), en mysig liten restaurang som är gjord så att det ska kännas som om man är på ön, med samma namn. God men väldans stark mat, vilket Joachim säkerligen kan intyga.. hmm


Mätta och belåtna vandrade vi tillbaka till vårt hostel för att, (kolla på kartan) spela kort. Yours truly vann 2 utav 3 rundor skitgubbe

Morgonen efter var vi lite trötta och shopping dagen vi planerat blev inte riktigt av, efter en brunch, lite tafatt shoppande, begav vi oss tillbaka gjorde oss iordning och åkte till hammarby sjöstad för att äta middag hemma hos min söta bror och hans Maria i deras fina lägenhet, sen blev det.. FÄRJA!


Väntar otåligt.,. men tillslut så kommer den.. WOHO!


Stockholmarna Maria och Niklas har vanan inne och passar på att ta det lugnt de 3 minuterna det tog för färjan att ta sig över vattnet.. undertiden passar Mia på att gå igenom säkerheten på båten! Better safe then sorry!


Hinner med lite fåniga bilder också :)


Jag och Mia tog oss till medborgarplatsen och tog ett par öl (och med öl menar jag cider och chilinötter) och sedan kom Joachim och mötte upp oss. Efter ett tag tröttnar vi och Mia och jag tar oss ännu ett par matcher skitgubbe!


Mia är on fire, och jag inser snabbt att jag inte verkar ha en chans denna runda.. Revansh!
Nu är jag tillbaka i Örebro efter en härlig helg i Stockholm, Tack Mia!

1 kommentar:

Clinen sa...

Haha vilket roligt sätt att berätta om helgen. Nu blev man ju lite avis :P /Kussen