söndag 1 februari 2009

Då var det dags!

Det tomma kylskåpet ska fyllas igen efter att ha gapat tomt i tre veckor. Har inte tänkt på hur svårt det blir att skriva inköpslista, att bestämma vad för mat som ska lagas om dagarna. Man borde nästan sätta sig och planera in iallafall en vecka i taget. Det borde inte vara så svårt, Jag gör det ju varje sommar när jag jobbar. Där är måltiderna planerade ett par veckor i förhand, så varför ska det vara så svårt att göra det åt sig själv? Är det svårt eller tar man sig bara inte tiden? Man tar inte sitt eget liv på lika stort allvar som man gör med deras liv.

Men nu är det dags att ta saker allvarligt, en "meny" ska skrivas och en ordenlig inköpslista ska göra, om man har allt förberett så finns det ingen anledning att trampa snett, eller?

om lite mer än en vecka ska jag gå på mitt första viktväktar möte tänka sig, ska dit och få lite insyn, och om man ska dit och väga sig var eller varannan vecka så lär man ju känna pressen att gå ner i vikt med. Kanske det jag behöver.
Är nätan 9 kilo lättare än för tre veckor sedan, och fler kilon ska rasa innan jag är nöjd!

Inga kommentarer: