lördag 14 februari 2009

On the road

Då sitter man på buss nummer 2 (buss nummer tre om man räknar med 12 till resecentrum Örebro). Första sträckan var Örebro - Göteborg på en ganska folktom buss, SKÖNT tyckte jag, men busschaffören undrade nog om det var så lönt att han gick till jobbet den dagen. Jag hade redan bestämt mig för att inte gå på toa på bussen för att.. ja det är en toa.. på bussen (?) Tänkte hålla mig sådär skickligt tills vi kom till Göteborg, men blev motarbetad av blåsan.. en halvtimme innan vi "mellanlanda" (if you will..) i Göteborg kände jag att det var dags att ge upp. och halvt rusade genom bussen till "toaletten". Det var en första gång jag hellre varit utan... För det första så får man inte vara mer än 150 cm för att kunna gå in där någorlunda rak i ryggen, så det var ju givet att jag och mina 173 cm (i högstadiet iallafall) skulle slå i huvudet ett antal gånger... Sen var den väl ungefär lika bred som en av mina garderober (som INTEär stora)..
Vi lämnar resten åt fantasin, det var helt enkelt en första gång som för min del gärna får vara en sista!

Efter ett snabbt byte i Göteborg så hoppade jag på buss nummer två; Göteborg - Malmö bussen.. iinte riktigt lika folktom nej.. Den var smockfull och jag tror nästan att jag tryckte mig ner på den sista platsen.. Några timmar senare i Halmstad lättade dock trycket och jag fick en lite bättre chans att sträcka på benen! Nu är det bara lite mindre än 2 timmar kvar tills jag är framme och det ska bli hur skönt som helst att komma av den här bussen!

Buss transportation är absolut ingen favorit men jag måste ändå säga att jag har fått mycket gjort, det blir mindre och mindre sidor kvar i boken och jag har hunnit planera en del examinationspluggande.. vem vet, kanske till och med klarar kursen? haha
Och säga vad man vill om Swebus men på buss nummer 2 finns det trådlöst internet och eluttag! Det är inte inte så dåligt det! Vem kunde tro det..!

Alla hjärtans dag kommer att firas i Malmö, med min söta pantertant till farmor och myshunden. Äta farmor mat, se film och prata en massa. Förhoppningsvis så blir det ett par underbara dagar i Malmö/Löddeköpinge, det brukar det bli, man får en sorts "reboost" när man åker hem om och får träffa familj och gamla vänner lite!

Nej nu får det räcka med skrivande, känner hur det rycker i blåsan och nu tror jag att jag måste koncentrera mig på att inte bli kissig ett tag.. Wish me luck!

Inga kommentarer: